Monday, April 5, 2010

Fizikal lelaki yg menjadi idaman kaum Hawa

1. Mata – sebenarnya, mata memiliki daya pemikat dan daya penarik yang tersendiri. Ada wanita yang tak senang duduk jika lelaki memandang mereka tepat pada mata semasa bercakap … Hai… wanita boleh cair dengan hanya satu pandangan je daripada lelaki. Macam pepatah Melayu tu la.. ‘dari mata, turun ke hati’.. Ishh… bahaya nie. So, untuk kaum lelaki, tundukkanlah pandanganmu semasa bercakap dengan wanita… supaya wanita takkan tergoda dengan panahan aura dari matamu itu yer… :-p

2. Lengan – ada gak wanita yang suka tengok lengan lelaki. Lengan lelaki yang besar dan berotot menjadi idaman kebanyakan wanita. Pada mereka, lelaki jenis nie sure dapat protect mereka daripada diganggu lelaki lain atau melindungi diri mereka daripada kejadian yg tidak diingini.. tapi jangan pulak pilih lelaki yang berotot tetapi bila nampak tikus jer… terus lari lintang pukang… alahaiii lelaki… :-)



3. Dada – ermm… boleh dikatakan memiliki dada bidang atau berotot bagi seseorang lelaki itu adalah satu aset yg berguna pada mereka. Mana taknya, kerana ini membuatkan mereka kelihatan lebih gagah di mata wanita. Tapi… bukan semua wanita yang suka mendapat kekasih yang ala-ala Arnold Schwazenegger, tak gitu?..:-)



4. Raut wajah – ada sesetangah wanita suka melihat raut wajah lelaki yang bersih atau yang clean-shaven… di mana tidak terdapat sedikit bulu roma pun yang tumbuh pada muka merekaJ . Mungkin pada mereka, lelaki jenis ini nampak lebih kemas, smart dan elegant. Namun ada juga golongan wanita yang suka melihat ciri-ciri rugged pada lelaki mereka. Contoh ciri-ciri rugged nie cam ada kumis, misai, janggut sejemput atau sideburn dsb… Lelaki yang rugged mencerminkan seorang yang nakal, suka pada cabaran, lebih daring dan suka memberontak. Tapi awas kerana wanita agak gerun apabila melihat misai lelaki yang panjang macam di bawah nie…. :-)



5. Senyuman – boleh dikatakan ianya jugak satu ‘aset’ yang bleh digunakan oleh kaum lelaki untuk menggoda hati wanita. Sememangnya semua wanita suka melihat lelaki yg tak lokek dengan senyuman. Lebih2 lagi jika si lelaki itu memiliki senyuman yang menawan:-) .. so, apalagi… senyum2 lah selalu wahai lelaki semua!



6. Rambut – hmm… rasanya pada lelaki, tang rambut nie ada 4 jenis: pendek, panjang, kerinting dan botak..:-). Jejaka berambut pendek nampak lebih kemas, yang panjang pulak senang untuk dibelai, manakala yg kerinting pulak nampak cam ‘boyish’ gitu. Tapi, kalu ikut trend skrg nie, jejaka yang botak makin mendapat permintaan tinggi di kalangan wanita2 semua… ntah mengapa yer? Tapi, all in all, kesemua jenis rambut lelaki nie memang ada tarikannya yang tersendiri pada si gadis… so lelaki2 semua toksah risau bab2 rambut nie ok …:-)




7. Warna kulit – tak dinafikan yang sesetengah wanita mmg suka pada lelaki yang berkulit cerah.. ala2 mat salleh gitu. Tapi sebenarnya ramai gak yg sukakan jejaka yg berkulit hitam manis. Mungkin mereka anggap lelaki jenis nie lebih tahan lasak, rugged dan sedikit ‘naughty’, ye tak? .. Tapi iyelah, warna kulit nie tak penting sangat pun.. asal dapat yang baik dan sudah berkenan di hati…dah kira cukup, kan? Tengok jer la supermodel Heidi Klum yang berkahwin dengan Seal. Dia menganggap suaminya itu lelaki yang paling baik hati yang pernah dia temui. Cayalah Heidi!

No comments:

Post a Comment

a href="http://www.linkreferral.com/adwel.pl?oldrefid=255974">

Meta Tag Analyzer Tool

Meta Tag Analyzer
Check your meta tags!

example: http://www.host.com.
URL

(optional)
User Agent * (optional)


Please enter the access code as displayed above.
Access code

Online Meta Tag Analyzer provide by SEOCentro.