Friday, April 2, 2010

Takziah buat Allahyarham Din Beramboi...

Salam,

Saya menbaca berita ini pada tengah malam semalam, dalam pukul 1.00 pagi di dalam sebuah website di Malaysia. Sebelum ini saya mendapat khabar bahawa Allahyarham telah dimasukkan ke hospital disebabkan terkena kencing tikus. Rupanya, that's all a joke. Siapa ntah yang telah menyebarkan khabar angin tue. Sebenarnya Allahyarham telah mengidap demam denggi berdarah - disahkan sendiri oleh abang Allayarham. Beliau disahkan meninggal dunia dalam pukul 12.30 malam semalam.

Terkejut jugak masa mendapat berita nie. Tapi di sini kita boleh dapat 2 pengajaran

Pertama: Setiap yang hidup itu pasti akan mati. Confirm. Cuma kita tak tahu bilakah ajal maut akan menuntut kita. Cukupkah bekalan iman yang akan di bawa nanti? Harap-harap semakin ramailah yang sedar akan hakikat ini, terutamanya artis-artis Islam yang terlalu berani dan 'daring' di Malaysia pada masa kini. Peringatan nie juga ditujukan buat penulis sendiri dan sesiapa sahaja yang membaca blog ini. Manusia tidak terlepas dari membuat kesilapan. Tapi terpulang kepada kita sendiri sama ada untuk bertaubat ataupun tidak... wallahualam.

Kedua: Demam denggi ialah penyakit yang boleh membunuh. Tolong ambil perhatian serius dan hapuskan pembiakan nyamuk aedes di kawasan anda. Sayangilah nyawa anda dan keluarga anda...

Sekian, terima kasih kerana membaca.

No comments:

Post a Comment

BlogMalaysia.com

Entertainment Blogs - Blog Catalog Blog Directory
a href="http://www.linkreferral.com/adwel.pl?oldrefid=255974">

Meta Tag Analyzer Tool

Meta Tag Analyzer
Check your meta tags!

example: http://www.host.com.
URL

(optional)
User Agent * (optional)


Please enter the access code as displayed above.
Access code

Online Meta Tag Analyzer provide by SEOCentro.