Friday, March 26, 2010

Petua kurus dengan Honey Apple 3




Honey Apple 3 ataupun cuka epal nie bukanlah sesuatu yang baru. Sejak daripada dulu lagi, ia telah digunakan untuk merawat pelbagai jenis penyakit dan mengekalkan kesihatan. Cuma penggunaannya pada masa ini belum meluas lagi mungkin kerana rasa cuka epal itu sendiri yang kurang enak. Tapi kini, dengan gabungan cuka epal + madu, gerenti anda dapat menikmati khasiat serta rasanya yang sedap.

Epal cider madu ini sebenarnya mempunyai banyak khasiat terutamanya di dalam bab-bab ‘menguruskan’ badan...:-) Sebenarnya, makanan yang kita makan setiap hari itulah yang boleh menyumbang kepada kesihatan tubuh badan yang optimum ataupun sebaliknya ‘membesarkannya’ lagi:-) So, jom kita lihat apakah peranan epal cider madu ini dalam membantu mengurangkan berat badan:-

1. dapat memecahkan lemak
2. mengurangkan tahap kolestrol ‘jahat’ (bad cholesterol) dalam badan
3. mengurangkan stress (yg boleh menyebabkan kenaikan berat badan yg mendadak)
4. menyingkirkan toksik di dalam badan
5. sesudu cuka epal pada setiap hari dikatakan boleh mengurangkan tekanan darah tinggi
6. bertindak sebagai penahan nafsu makan atau ‘appetite suppressant’
7. meningkatkan kadar metabolisme badan bagi mempercepatkan pembakaran lemak

Banyak jugak faedah apple cider madu nie, kan? Nak tau apa kelebihan produk ini dengan produk diet yang lain di pasaran? Well, selain ianya memang 100% natural, anda akan mengalami kekurangan berat badan secara beransur-ansur tetapi bersifat ‘permanent’. Kalau mengambil ubat diet yang lain, mungkin berat akan berkurangan selama memakannya, tetapi jika berhenti, kemungkinan besar berat akan naik mendadak. Inilah yang dikatakan diet ‘yoyo’...huhu...

Sebenarnya, apple cider madu mempunyai banyak khasiat lain selain daripada untuk promote weight loss. Antaranya khasiatnya yang lain adalah untuk kesihatan rambut dan kulit, mengurangkan jerawat, malah ia pun boleh dijadikan sebagai tonik menambah tenaga. Tu dia... :-)

Kalau anda nak tau, Julius Ceaser dan samurai Jepun pernah menggunakan cuka epal ini sebagai tonik tenaga:-) Selain itu, selebriti Hollywood, Megan Fox turut mengamalkan meminum apple cider madu bagi membersih system tubuh badannya. Cayalah... Tapi yang paling penting, terdapat sunnah Nabi Muhammad s.a.w. yang mengatakan bahawa Nabi sendiri pernah memakan roti bersama dengan air, garam dan cuka buah. Jadi, boleh dirumuskan di sini bahawa apple cider madu adalah amat bermanfaat untuk kebaikan kita semua.

Kalau anda ingin tau lebih lanjut mengenai produk ini, anda hanya perlu klik link ini.

Terima kasih.

No comments:

Post a Comment

BlogMalaysia.com

Entertainment Blogs - Blog Catalog Blog Directory
a href="http://www.linkreferral.com/adwel.pl?oldrefid=255974">

Meta Tag Analyzer Tool

Meta Tag Analyzer
Check your meta tags!

example: http://www.host.com.
URL

(optional)
User Agent * (optional)


Please enter the access code as displayed above.
Access code

Online Meta Tag Analyzer provide by SEOCentro.