Friday, March 26, 2010

Tarikan pada jejaka bermisai


Hmm… jejaka bermisai ke jejaka yang ‘licin’? Yang mana satu idaman kalbu? Topik nie agak popular, lebih-lebih lagi apabila segelintir selebriti terkenal tanah air pun memilih lelaki bermisai sebagai pasangan hidup. Ala…takkan tak perasan kot…di antaranya Datuk Siti dengan suaminya Datuk K, sementara Umie Aida pula dengan Datuk K jugak (Datuk Paduka Khairuddin) and the list goes on…. .

Selain misai, kumis,’ sideburn’ dan janggut pun termasuk dalam senarai nie. Satu ‘family’ la katakan. So, apa sebenarnya ‘rahsia’ yang ada pada jejaka bermisai sehinggakan dapat menggoda kebanyakan wanita? Di bawah ada disenaraikan beberapa sebab mengapa ada wanita yang ‘cair’ abis apabila melihat lelaki bermisai. Jom kupas isu yang ‘hot’ nie:

1. ikut trend – rasanya sejak Datuk Siti Nurhaliza berkahwin dengan Datuk K, lelaki bermisai nie terus naik sahamnya. Agaknya ramai yang terikut dengan ‘trend’ artis popular kot…tak kira la kat Malaysia ke atau kat oversea ke…semuanya samer…

2. nampak ‘macho’ dan sasa – rasanya sifat kelakian jejaka bermisai nie lebih terserlah, kan? Nampak lebih gagah perkasa, bukan? Tengoklah Brad Pitt, korang ingat Angelina nak ke kat mamat nie kalau dia takde misai?



3. lebih hensem dan seksi– yang nie plak, depends kepada mata yang memandang la…:-) ada yang kata misai tu membuat wajah seseorang lebih menarik, dan tak kurang jugak yang anggap misai nie berserabut jer…:-) tapi, cuba kita bandingkan gambar lelaki before and after dia ada misai. Takkan tak perasan kot yang gambar bermisainya akan nampak lebih rugged dan seksi…macam outlaw gitu..Gerenti cair wanita tengok…



4. lebih bersikap matang – misai membuatkan seseorang lelaki itu nampak lebih matang (bukan tua tau). Majoriti wanita plak memang sukakan lelaki yang bersikap matang. Matang, tetapi manja gitu….:-)

5. dijamin selamat apabila di sampingnya – boleh menjadi pelindung kepada wanita kerana biasanya lelaki bermisai ni nampak lebih garang kepada lelaki lain…jadi cam ‘hero’ la katakan. Untung u ada boyfriend bermisai, lelaki lain mesti takut nak kacau you…:-)

6. ada ciri-ciri kepimpinan – yang nie tak payah pikir jauh-jauh. Tengok PM kita sudahla, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Kalau anda rajin buat kajian, anda akan dapati bahawa kebanyakan tokoh yang terpengaruh dalam dunia nie (dulu & sekarang) adalah lelaki yang mempunyai misai…:-) Ada yang nak bantah…?




Hah? Amacam? Puas hati tak? Yang conpemnya, pasti mana-mana jejaka bermisai yang tengah baca artikel nie akan kembang hidungnya, manakala jejaka ‘licin’ pula tengah simpan niat untuk ‘bela’ misai…:-) All in all, artikel nie hanya sekadar hiburan, so janganlah ada mana-mana golongan yang terasa, ok…. :-p

No comments:

Post a Comment

BlogMalaysia.com

Entertainment Blogs - Blog Catalog Blog Directory
a href="http://www.linkreferral.com/adwel.pl?oldrefid=255974">

Meta Tag Analyzer Tool

Meta Tag Analyzer
Check your meta tags!

example: http://www.host.com.
URL

(optional)
User Agent * (optional)


Please enter the access code as displayed above.
Access code

Online Meta Tag Analyzer provide by SEOCentro.